Brink Transport ApS

Digital Transformation af Brink Transport

Opgaven

Brink Transport har specialiseret sig i at levere specialpakker fra dag-til-dag i hele Danmark. Virksomheden har hovedkontor i Kolding, og har de senere år oplevet en kraftigt vækst. Derfor blev et nyt IT system indkøbt, som hjælp til at understøtte virksomhedens drift under en kraftigt udvikling.

Brink har idag har ca. 200 biler som kører ud fra 3 kontorer fordelt over Danmark.

Den kraftige vækst har medført nye udfordringer for Brink Transport, specielt omkring onboarding af nye kunder og integration af IT systemer.

Vi blev bedt om, at at idenficere flaskehalse i Brinks værdikæde, som vanskeliggjorde yderligere vækst.

  • Digital Transformation
  • Automasering af booking portal
  • Digital vækst

Løsningen

Vi startede med at lave en grunding end-to-end analyse af værdikæden. Det omfattede blandt andet daglig dialog og support med kunder.

Analysen gjorde det klart, at 2 dele af værdikæden krævedede opmærksomhed og udvikling:

  • Onboarding af nye kunder: Standardisering af processen og evnen til at yde teknisk support
  • Integration af IT systemer: Udveksling af data mellem Brinks nye IT system og kunders interne systemer

Med Brinks nye IT system opstod behovet for at yde kompliceret teknisk support til kunder og deres udviklere. Denne viden sikrede vi blev opbygget via intern vidensdeling og nye roller og ansvarsområder i organisationen.

Brinks nye IT system gør det muligt for kunder at automatisere bestillinger via system-til-system kommunikation.

Kommunikation mellem kunders interne systemer og Brinks driftsystem, betød et nyt behov for at levere teknisk dokumentation og vejledning til kunders programmører. Denne udfordring blev håndteret med en booking- og supportplatform.

Platformen indeholder teknisk dokumentation og ofte stillede spørgsmål som sikrer, at nye kunder får en problemfri og hurtig opstart hos Brink Transport.

Tak til Brink Transport og hele teamet for et fantastisk samarbejde.