Søgemaskineoptimering - hvorfor giver det en konkurrencefordel?

Med effektiv søgemaskineoptimering (SEO) får din virksomhed en fordel, fordi at kunder som søger på Google, primært klikker på links fra side 1.

Det betyder med andre ord, at jo bedre placering på Google, jo flere kunder tiltrækker i.

Det er den simple grund til, at søgemaskineoptimering betaler sig at fokusere på.

Der er flere grunde til søgemaskineoptimering

Idag bliver kliks fra betalt annoncering kun dyrere og dyrere. Blandt andet fordi, flere og flere virksomheder benytter sig af Google Ads.

Men også fordi, at det for nogle virksomheder ikke handler om konvertering, men blot om at udvidde kundeporteføljen. Når fokus er på kundeportefølje, investeres store million beløb i at booste vækst, med lille hensyn til omkostningen.

For os starter værdien af søgemaskineoptimering allerede i den indledende analyse af jeres virksomhed. Vi starter ikke med at spørge "Hvilke ord vil i findes på?". Det begrænser de muligheder grundig SEO arbejde indeholder.

Vi spørger istedet "Hvilke forretningsområder, produkter og services ønsker i at skabe synlighed omkring?" og "Hvilke udfordringer løser i for jeres kunder?". På den måde tvinger vi arbejdet med søgemaskineoptimering, til at tage afsæt i jeres forretning og blive fokuseret på jeres konkurrencefordele.

Hvad koster søgemaskineoptimering?

Lad os først og fremmest sige, at vi ikke benytter os af bindingsperioder på 3 og 5 år. Sådanne aftaler gavner generelt set leverandøren mere end kunden (dig). Det går direkte imod vores værdigrundlag og derfor laver vi individuelle aftaler, tilpasset både jeres branche og behov.

En investering i søgemaskineoptimering er ikke et quick-fix, hvilket bedst kan illustreres via grafen nedenfor.

Investering i søgemaskineoptimering

Som grafen viser, er søgemaskineoptimering en proces som forløber med en vis horisont. Det kan være alt fra 6 måneder og op.

Hos bechtech tager vi kr. 850,- i timen, og vi fakturerer kun den brugte tid på hver opgave.

Vi registerer herudover tid på hver enkelt kunde og opgave. Det gør, at vi løbende kan dokumentere, hvad tiden er brugt på.

Sådan hjælper vi dig med søgemaskineoptimering

Vi starter med en indledende dialog, som tager udgangspunkt i jeres forretning. Snakken danner grundlag for en foranalyse af jeres muligheder, specifikt i forhold til jeres branche og virksomhed.

Vi sender jer foranalysen, som også indeholder en pris samt forventet løbetid for samarbejdet.

Når optimeringsarbejdet er gået igang, modtager i løbende evalueringer og konklusioner på fremskridtet.

Er jeres hjemmeside klar til at blive søgemaskineoptimeret?

Søgemaskineoptimering omfatter en række tiltag, som blandt andet omfatter hjemmesiden. Google prioriter lynhurtige hjemmesider, da loadtiden på en hjemmeside er afgørende for brugeroplevelsen.

Derfor er det vigtigt, at jeres hjemmeside imødekommer alle krav til SEO.

Hvis du er usikker på, om jeres hjemmeside er klar til søgemaskineoptimering, er du velkommen til at kontakte os.

Du kan også læse mere om, hvordan vi designer en professionel hjemmeside, som skaber værdi for virksomheden.

Vi hjælper også med