Et CRM system kan virke som "overkill" for specielt mindre virksomheder, men det er langt fra tilfældet. Med et CRM system fremtidssikrer du nemlig virksomheden fordi:
Iværksættere og virksomhedsejere har en hverdag med mange bolde i luften. Det kan gøre det svært at holde overblikket og lave de rigtige prioriteringer i dagligdagen.
Et CRM system hjælper dig med at huske og skaber derfor et overblik som hjælper. Din arbejdstid effektiviseres, ved at skabe et dagligt fokus på opgaver og ansvarsområder, mens du har historik i både leads, kunder og projekter. Med et solidt overblik træffer du bedre beslutninger samtidig med, at samarbejdet forbedres og effektiviseres.
Salg, og i høj grad den traditionelle sælger, har udviklet sig meget i de sidste 10 år. Årsagerne er flere men konsekvensen er, at salgsarbejde i langt højere grad er en process end førhen.
Jovist, relationen til kunden har altid været vigtig, men forbrugeren er ikke den samme. Derfor kan moderne salg og markedsføring samles under betegnelsen forbruger-centreret. Her træder produktspecifikationen i baggrunden, fordi et tilsvarende produkt altid kan findes, og derfor skal salg og markedsføring i højere grad centrere sig omkring den enkelte kundes behov.
Med et CRM system kan du hurtigt slå kunden op og opdatere dig selv omkring tidligere samtaler, projekter og aftaler.
Ved at du centrerer virksomheden omkring kunden og kundens oplevelse, nærmere end produktet og specfikationen, øger du muligheden for at lukke et salg og skabe mersalg.
Et CRM system hjælper dig med at følge op på leads og kunder ved at minde dig om næste skridt. Du kommer blandt andet til at gå mere effektivt til værks i kommunikationen med kunden og undgår at stille de samme spørgsmål flere gange.
Ligger CRM systemet i skyen vil virksomhedens løbende udvikling i data være sikret mod eksempelvis nedbrud. Big data er kommet for at blive og med et CRM system bliver virksomheden digitaliseret og datadrevet. Det understøtter dine kunderelationer, din salgs- og markedsføringsindsats samt rekruttering af medarbejdere.
Viden er data og data er viden. Og din virksomhed udvikler sikkert mere viden (data) end du lige tænker på. Jeg har set virksomhedsejere som bruger noter på deres smartphone til at holde styr på små informationer, aftaler eller potentielle kunder. Eller tænk på beslutninger taget i løbet af et projekt. Kan du huske dem efter 6 måneder eller 2 år? Det kan du med et CRM system.
Arbejder virksomheden omkring et CRM system får medarbejderne et centralt omdrejningspunkt for dialog og samarbejde.
Teams kan eksempelvis holde hinanden informeret omkring den seneste udvikling eller de seneste ændringer i aftalen med kunden. Samtidig har nye medarbejdere et informationscentrum for der er muligt at komme bedre ind under huden på kunder og projetker.
Ifølge Erhvervs- og Vækstpolitiske analyse fra Erhvervsministeriet er Danmark et af de mest digitaliserede lande i Europa - og det er selvfølgelig flot. Men konklusionen er mere nuanceret end som så. Små og mellem-store virksomheder er nemlig ikke tilstrækkelig digitaliserede, hvilket ifølge analysen betyder tab af omsætning, kunder og medarbejdere. Med et CRM system digitaliseres virksomheden med en række konkurrencemæssige fordele som udbytte.
Med et CRM system betyder kundeporteføljens størrelse ikke noget. Uanset om du har 10 eller 10000 kunder, har du samme overblik og struktur i virksomheden. Derfor er virksomheden klar til at vokse med hensyn til håndtering af kunder, projekter, markedsføring og leads.
Aya CRM er et brugervenligt CRM system for små og mellemstore virksomheder. Det kan tilpasses efter den enkelte virksomhed og tilbyder et dagligt overblik over opgaver, leads og kunder.