Godt salgsmateriale forlænger dialogen

Det gode salgsmateriale fremhæver virksomhedens gode sider og skaber et troværdigt billede som styrker tilliden hos en potentiel køber. Salgsmaterialet er med til at sikre, at kunden genkender og husker virksomheden i en købsbeslutning.

Et godt salgsmateriale er vigtigt, fordi det lader dig tale til kunden, efter mødet er slut. Kunden kan tage materialet frem, og i ro og mag få et indtryk af jeres virksomhed, produkter og services.

En kundes beslutning om et køb, sker for mange produkter over tid. Et godt salgsmateriale forlænger din taletid til kunden og styrker derfor opmærksomheden omkring netop jeres produkter.

Godt salgsmateriale

Kunderejse og købsbeslutning

I forbindelse med en salgsproces kan salgsmaterialet bruges i forskellige faser. Eksempelvis som inspiration efter det første møde til at skabe tillid og genkendelighed. Er det en eksisterende kunde, kan det bruges til at skabe opmærksomhed omkring nye ydelser eller forretningsområder, og derved skabe mersalg.

Sidst men ikke mindst, kan det bruges i forlængelse af en Google Ads kampange, hvor materialet sendes via email.

Uanset i hvilken fase af salgsprocessen salgsmaterialet udleveres, skal det give et troværdigt og uddybende indblik i virksomheden og dens produkter.

Hvad skal godt salgsmateriale indeholde?

Når vi siger salgsmateriale, omfatter det både salg, information og branding. Derfor kan salgsmateriale indeholde forskellige elementer.

Forsalg til indhold i salgsmateriale

  • Introduktion af virksomheden
  • Økonomiske nøgletal
  • Værdigrundlag
  • Vækststrategi
  • Produkter / Ydelser / Services
  • Medarbejdere og deres ekspertise
  • Referencer
  • Udtalelser fra Kunder / Samarbejdspartnere / Ledelse
  • Professionelle billeder

Skal vi starte et samarbejde?

Skriv til os, hvis du mangler inspiration til jeres salgsproces.

Vi sidder klar til at hjælpe.